30 maja 2013

01. Tutorial: Farbowanie bluzki

Hej!
Dzisiaj pokażemy Wam jak zmienić zwykły top w bluzkę, która jest oryginalna i łatwa w wykonaniu.
Do jej wykonania potrzebujemy:
  • białą bluzkę


  • barwnik do tkanin - możecie go kupić w pasmanterii lub na allegro, kosztuje ok. 1 zł


  • wiaderko lub miska, proszek do prania, sól

  • wrzątek i gumki recepturki.


A teraz krok po kroku:

  • Do wiaderka wsypujemy pół opakowania barwnika, 2 łyżki proszku do prania oraz łyżkę soli




  • Następnie wlewamy  ok.1 litr wrzątku i mieszamy 




  •   Zwijamy bluzkę w spiralę sposobem przedstawionym na zdjęciach:




  • Nakładamy gumki recepturki na spiralnie zawiniętą bluzkę - jedna wokół i kilka w poprzek

  • Wkładamy tak zawinięty top do wody z barwnikiem na 30 minut



  • Po upłynięciu tego czasu wyjmujemy bluzkę, zdejmujemy gumki recepturki i wykręcamy z niej wodę






  • wywieszamy top, aby wysechł; następnie moczymy go w wodzie z octem, płuczemy w płynie do płukania, suszymy i prasujemy, aby utrwalić kolor.
Efekt końcowy:


Powodzenia! 

Zapraszamy na naszego bloga na kolejne pomysły :)

Karo & Olcia





18 komentarzy:

  1. Wyszło super.
    tylko tak się zastanawiam, po co proszek do prania?
    ja zawsze dodaje octu, zakwaszenie wody powoduje szybsze łapanie barwnika, tam samo jak potem płukanie tkaniny w wodzie z octem powoduje jego utrwalenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszek do prania powoduje, iż kolor staje się "czystszy", bardziej jednolity oraz wyrazisty :) A ocet dajemy na koniec, jako utrwalenie całego efektu :D

      Usuń
    2. A z ciekawości zapytam - skąd macie to info? :D Bo myślałam, że już wszystkie tutoriale o farbowaniu przeczytałam, a o proszku nic nie widziałam jeszcze. A czytam je wszędzie, bo próbuję się przekonać do zrobienia tego, ale mam wrażenie, że do mnie nie będzie to pasować i że się narobię, a potem rzucę w kąt... Wasza bluzka bardzo fajna, ja bym wolała dłuższą, bo mam fobię. ;)

      Usuń
    3. Proszek nie jest w sumie konieczny, a pomysł wzięłyśmy z http://www.radlewski.com/. Jest to produkt opcjonalny, ale według mnie daje to ładniejszy efekt :)Tunika taka faktycznie może okazać się ładniejsza, w szczególności na lato :))

      Usuń
  2. Rewelacyjny pomysł, dziewczyny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodajcie do bloga funkcję "obserwatorów" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za radę, już dodałyśmy ;)

      Usuń
  4. Super pomysł !! Naprawde ciekawy post masz prześliczny wygląd bloga *-* było by mi naprawde miło jagbyś zaobserwowała mój blog iskomentowała ostatni post to bardzo motywuje do dalszego pisania hania-blog-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wasza koszulka też super, wyszła tak jakby drukowana! I przydatna rada z proszkiem, następnym razem jak będę coś farbować to zastosuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Efekt robi wrażenie!
    Czekam na więcej takich postów ;-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest cudowne ^^ Zawsze farbowałam bluzki, ale nigdy nie wyszedł mi aż taki efekt! Super ;) PS. Zapaszam na mojego bloga DIY, już teraz możesz zobaczyć jak ze śmieci żrobić klosz do lampki-koszyczek - efekt 2w1 ;) No i oczywiście dużo dziobakowych dodatków ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne macie pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł, podobaja mi sie takie bluzki ;-)

    OdpowiedzUsuń